FANDOM

Switch On - Airgetlám: Ota miekka, hopea käsivarsi (剣を摂れ、銀色の腕スイッチオン・アガートラム Ken wo Tore, Gin'iro no UdeSuicchi On - Agātoramu) on Bediveren hengenlahja. Vaikka sillä on sama nimi kuin erään kelttiläisen sodanjumalan jumalaseella, sen oikea identiteetti on "pyhä miekka Excalibur, jota hän ei kyennyt palauttamaan". Tämä hengenlahja on jatkuvasti aktiivisena, ja julkistamalla sen oikean nimen sanoilla "Dead End - Airgetlám: Välähdys, hopea käsivarsi" (一閃せよ、銀色の腕デッドエンド・アガートラム Issense yo, Gin'iro no UdeDeddo Endo - Agātoramu) suorittaa anti-armeija -tuhoamishyökkäyksen.

Kimalteleva hopea käsivarsi Airgetlám oli alunperin jumalten proteesikäsi. Kelttiläisessä mytologiassa sodanjumala Nuada käytti tätä käsivartta korvaamaan kätensä, jonka hän menetti sodassa. Lääkkeiden, paranemisen ja käsityötaidon jumala Dian Cecht synnytti tämän jumalaisen armeija-aseen.

Tämä käsivarsi luotiin korvaamaan Bediveren menetetty oikea käsi. Se ei ole sama kuin Nuadan käsi. Nimeämällä tämän käden samalla tavalla kuin legendassa, tämän käden olemassa olo voitiin tukea. Se on väliaikainen hengenlahja.

Kun Pyhä miekka oli turvallisesti palautettu järveen Fate/Grand Orderin Camelot-luvussa, Bedivere saapui poikkeuksellisesti Sankarten istuimeen. Hänen kätensä ei ollut enää Pyhä miekka, vaan sen kuvitteellinen rekonstruktio. Se ei ollut enää hänen sieluun syövä hengenlahja. Käsi voidaan aktivoida palvelijan ja isännän välisen siteen avulla. Siten siitä tuli kuin uusi hengenlahja.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki