FANDOM

Hahmo
Siduri
Siduri
Japaninkielinen nimi: シドゥリ
Esiintymiset: Fate/Grand Order
Fate/strange fake
Hahmon tyyppi: Ihminen, lahmu
Palvelijaluokat: FGO Lancer
Sukupuoli: Nainen
Silmien väri: Ruskea
Hiusten väri: Ruskea

Siduri (シドゥリ Shiduri) on Urukin ylipapitar Fate/Grand Orderissa.

ProfiiliMuokkaa

TaustatMuokkaa

Siduri oli urukilainen kapakanemäntä. Kun Gilgamesh katosi, Uruk autioitui ajan myötä. Siduri oli ainoa, joka jäi kaupunkiin, sillä hän halusi Gilgameshin palattua antaa tämän kuulla kunniansa kaupunkinsa väliaikaisesta hylkäämisestä.

Sidurista tuli jumalatar Ishtaria palvova kaupungin ylipapitar ja yksi Gilgameshin tärkeimmistä avustajista, ja hän auttoi kaupungin uudelleen rakentamisesta.

RooliMuokkaa

Fate/Grand OrderMuokkaa

Luku 7: BabyloniaMuokkaa

Tiamatin hyökkäyksen lähestyessä muinainen Mesopotamia täyttyi ihmisiä tappavista hirviöistä. Urukin papittaret rukoilivat Ishtaria apuun.

Gilgamesh näki näyn, jossa Uruk tuhoutuu, mutta kaupunkilaiset päättävät silti puolustaa kotiaan viimeiseen asti. Kaupungin puolustusjärjestelyissä Siduri toimii Gilgameshin tärkeimpänä avustajana ja hoitaa tehtäviä myös hänen puolestaan suuren työmäärän vuoksi. Hän tuo uusia tehtäviä ja kuninkaan määräyksiä päähenkilön tietoon.

Lahmujen hyökätessä Urukiin ne kaappaavat Sidurin. Siduri muuttuu lahmuksi, muttei menetä täysin tietoisuuttaan. Hän ei hyökkää päähenkilön kimppuun, mutta haavoittuu päähenkilön taistellessa häntä vastaan tietämättä, että hän on todellisuudessa Siduri. Hän auttaa Kingun pakoon, kun muut lahmun yrittävät tappaa tämän. Koska Kingu näyttää Enkidulta, Siduri kiittää tätä Enkidun teoista - urukilaisten auttamisesta ja tämän ystävyydestä Gilgameshin kanssa - ennen kuolemistaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki