FANDOM

Vaihtoehtoiset versiot
F/GO
Hahmo
Saber

FGOAltera1.png

SaberGO.png

FGOAltera3.png

Japaninkielinen nimi: セイバー
Esiintymiset: Chibichuki!
Fate/Grand Order
Japaninkielinen ääninäyttelijä: Mamiko Noto
Hahmon tyyppi:
Palvelija (Isäntä: Päähenkilö)
Henki: Attila
Isäntä: Päähenkilö
Suuntaus: Kaoottinen hyvä
Vahvuus: B Mana: B
Kestävyys: A Onni: A
Ketteryys: A Hengenlahja: A+
Luokan kyvyt:
  Immuunius taialle B
  Ratsastus A
  Jumalaisuus B
  Sivilisaation poisto EX
Henkilökohtaiset kyvyt:
  Armeijataktiikat B
  Luonnollinen keho D
  Tähden vaakuna EX
Hengenlahjat:
  Photon Ray Anti-armeija A
Palvelijaluokat: FGO Saber.png
Sukupuoli: Nainen
Pituus: 160 cm
Paino: 48 kg
Syntymäpaikka: Keski-Aasia~Eurooppa
Sukulinja: N/A
Perheenjäsenet
Puoliso: Kriemhild

Saber (セイバー Seibā) on päähenkilön kutsuma Saber-luokan palvelija Fate/Grand Orderissa.

ProfiiliMuokkaa

HenkilöllisyysMuokkaa

Saberin oikea nimi on Altera (アルテラ Arutera), paremmin tunnettuna Hunni Attila (アッティラ・ザ・フン Attira za Fun), Taistelukuningas (戦闘王 Sentō-Ō). Hän oli suuri kuningas ja sankari 400-luvulla ja xiongnutien perillinen. Häntä pelättiin Jumalan rangaistuksena (神の懲罰) ja Jumalan ruoskana (神の鞭).

Hänet tunnetaan Etzelinä Nibelungein laulussa. Etzelin edellinen vaimo kuoli, ja hän meni naimisiin Kriemhildin kanssa. Kriemhild käytti kuningasta vain oman kostonsa tavoittelemiseen. Attila tunnetaan myös kuningas Atlina mm. Völsunga-saagassa sekä Runo-Eddan Guðrúnarkviðassa ja Sigurðarkviða hin skammassa.

Attilalla ei kuitenkaan todellisuudessa ollut mitään yhteyttä hunneihin. Hunnivanhimmat löysivät hänet vuosituhansia vanhan sivilisaation pimeistä raunioista tatuoituna ja Photon Ray kädessään. Kun hän tappoi aseistetun miehen, vanhimmat alkoivat pitää häntä tuhona itsenään, ja hän lähti tuhoamaan sivilisaatioita vaistonsa mukaisesti.

FGO Altera scene.png

Attila oli hunniheimon soturi ja kuningas, joka perusti suuren valtakunnan yltäen Länsi-Aasiasta Venäjälle, Itä-Eurooppaan ja Galliaan. Hunnien kuningas muttei kuitenkaan hunni itse, Attila taisteli raivokkaasti tullen itse tuhoksi. Hän tuskin edes tajusi, että hänellä oli armeijoita takanaan, kun hän käytti miekkaansa. "Tuho. Ylivalta. Valloitus." Häntä ei voinut hillitä edes silloin, kun hunnien maat laajenivat suuremmiksi kuin mitä he kykenivät hallitsemaan. Attila vain jatkoi teurastusta.

Vaikka hän teki suuria tekoja taistelutantereilla ja hänen sanottiin olevan se joka tuhoaisi Länsi-Rooman valtakunnan, hän ei ollut yhtä menestyksekäs hallitsemisen suhteen, ja hänen valtakuntansa romahti nopeasti ja katosi kokonaan hänen kuolemansa jälkeen. Jopa kuolemansa hetkellä, hän muisteli, omassa verilätäkössään maatessaan: hän oli ajatellut vain kuinka tuhota Rooma.

Hänen peloa ja hämmästystä herättävä nimensä "Attila" muistetaan kuitenkin vielä tänäkin päivänä. Historia unohti hänen olleen nainen.

UlkonäköMuokkaa

Saberilla on valkoiset hiukset ja punaiset silmät.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki