FANDOM

Hahmo
Manaka Sajou

Proto manaka.png

Proto manaka rear.png

Japaninkielinen nimi: 沙条 愛歌
Esiintymiset: Chibichuki!
Fate/Labyrinth
Fate/Prototype / Fragments of Blue and Silver
Japaninkielinen ääninäyttelijä: Aki Toyosaki
Hahmon tyyppi: Ihminen (ennen), isäntä
Käskyloitsu: ManakaSajyouCS.png
Sukupuoli: Nainen
Silmien väri: Sininen
Hiusten väri: Vaalea

Manaka Sajou (沙条 愛歌 Sajō Manaka) on Fate/Prototypen päävihollinen ja Ayaka Sajoun isosisko. Hän on Saberin emäntä Fate/Prototype: Fragments of Blue and Silverin ensimmäisessä Graalin maljan sodassa ja Beastin emäntä Fate/Prototypen toisessa Graalin maljan sodassa.

ProfiiliMuokkaa

TaustatMuokkaa

Manaka on Ayakan isosisko, ja vaikka heidät molemmat kasvatettiin maageiksi, Manaka oli se, jota kohtaan heidän isällään oli suuria odotuksia. Hän osallistui Graalin maljan sotaan kahdeksan vuotta ennen päätarinan alkua, ja oli Saberin emäntä. He onnistuivat kukistamaan kuusi muuta isäntää ja palvelijaa, minkä vuoksi he saavuttivat suuremman Graalin. Hänen isänsä luuli ohjaavansa tytärtään saavuttamaan alkulähteen, jota oli tavoiteltu jo tuhansia vuosia, mutta Manakalla oli muita suunnitelmia.

Manaka oli ollut yhteydessä alkulähteeseen syntymästään asti, joten hän piti sen tavoittelemista Graalilla tylsänä. Siksi hän päättikin käyttää sitä sen oikeaan tarkoitukseen, Beastin herättämiseen, hölmöjen toiveudentoteutustarinoiden sijaan. Hän keräsi uhrauksia: ryhmä tyttöjä itkemässä Graaliin pudotessaan, ja jopa hänen oma isänsä ja siskonsa. Hän teki isästään jauhelihaa, ja Ayaka ei voinut muuta kuin itkeä ja piiloutua. Manaka kuitenkin löysi hänet helposti ja valmistautui käyttämään häntäkin uhrina. Saber tappoi hänet ennen kuin hän ehti tehdä sen, ja koska Manaka ei kyennyt käsittämään tätä petosta, hän kuoli hymyillen Saberille kivuttomalla ilmeellä. Saber heitti hänen ruumiinsa suurempaan Graaliin.

UlkonäköMuokkaa

LuonneMuokkaa

Hän on iloinen tyttö, joka seuraa päättäväisenä unelmiaan ja on silmittömästi rakastunut entiseen palvelijaansa Saberin huolestuttavalla tasolla. Vaikka hänellä oli jo pakkomielle Saberin kohtaan edellisessä sodassa, hän kiintyi tähän vielä epävakaammin, kun oli tullut tämän tappamaksi. Hän ei kanna kaunaa, vaan puhuu Saberista sen sijaan prinssinään, ja vertaa rakkauttaa tätä kohtaan sisäelintensä ulos tippumiseen.

Häntä voi kutsua viattomasti hirviömäiseksi: hän kykeni tappamaan isänsä ja repimään tämän kappaleiksi, ja sanoi Ayakan sopivan uhriksi Graalille tavallisuutensa vuoksi samalla, kun hymyili enkelimäisesti ilman halveksuntaa tai vihamielisyyttä. Hänen kiinnostuksensa Graalin saavuttamiseen liittyy Saberin toiveen toteuttamiseen jollain kieroontuneena tavalla esiintuomalla Beastin. Häntä ei kiinnosta alkulähteen tavoittelu, sillä hän on jo yhteydessä siihen, joten sellainen olisi ollut hänestä tylsää.

RooliMuokkaa

Fate/Prototype: Fragments of Blue and SilverMuokkaa

  • Manaka ja hänen perheensä.
  • Manaka

Manaka tekee sopimuksen Assassinin ja Casterin kanssa. Ensimmäisessä Graalin maljan sodassa hän johtaa kilpailua lyömällä ja manipuloimalla muita isäntiä.

Sodan loppupuolella hän alkaa kerätä nuoria tyttöjä heittääkseen heidän suurempaan Graaliin.

Kun hän kuuli Saberin tavaneen Ayakan, hän tulee kateelliseksi ja päättää tehdä myös Ayakasta uhrin.

Fate/PrototypeMuokkaa

Fate/LabyrinthMuokkaa

Muut esiintymisetMuokkaa

  • Manaka♥Sajyou

Type-Moonin vuoden 2015 aprillipilassa Manaka kuului Imperial Rooman kykytoimistoon, ja hänet tunnetaan Idoliprinsessana (アイドル王女 Aidoru Ōjo). Hänen tmitter-tunnuksensa on @tmtt15_manaka.

KyvytMuokkaa

KehitysMuokkaa

Luominen ja konseptiMuokkaa

Takashi Takeuchi suunnitteli Manakan hahmon ja Ototsugu Konoe hänen vaatteensa. Takeuchin mielestä hahmon vaatedesign on "supersöpö".

Manakan hahmon konspeti on "kaikkivaltius, josta tuli tyttö" sen sijaan, että se olisi "tyttö, josta tuli kaikkivaltius".

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki