FANDOM

Hahmo
Kariya Matou
Matou kariya
Japaninkielinen nimi: 間桐雁夜
Esiintymiset: Fate/Zero
All Around Type-Moon
Carnival Phantasm
Japaninkielinen ääninäyttelijä: Shingaki Tarusuke
Englanninkielinen ääninäyttelijä: Liam O'Brien
Hahmon tyyppi: Ihminen, maagi, isäntä
Käskyloitsu: Kariya cs
Sukupuoli: Mies
Syntymäpäivä: 22. maaliskuuta
Pituus: 173 cm
Paino: 55 kg
Silmien väri: Harmaa
Vaaleansininen (vasen silmä, kruunumatojen vuoksi)
Hiusten väri: Ruskea, valkoinen (kaiverrusmatojen korruption vuoksi)
Veriryhmä: AB
Syntymäpaikka: Japani
Pitää: Lyhyistä matkoista, valokuvaamisesta
Ei pidä: Kohtuuttomista asioita
Kyky: Luova kirjoittaminen
Luonnollinen vihollinen: Zouken Matou, Tokiomi Tohsaka
Väri: Tummanvihreä
Sukulinja: Matou
Perheenjäsenet
Veli: Byakuya Matou
Sukulaiset: Zouken Matou (esi-isä)
Shinji Matou (veljenpoika)
Sakura Matou (adoptoitu veljentytär)

Kariya Matou (間桐雁夜 Matō Kariya) on Berserkerin isäntä Fate/Zeron neljännessä Graalin maljan sodassa.

ProfiiliMuokkaa

TaustatMuokkaa

Kariya Matou on Byakuya Matoun pikkuveli, mutta hän rikkoi välit Matou-suvun kanssa kymmeneksi vuodeksi, sillä hän koki heidät vastenmielisiksi. Zouken Matou syytti Kariyaa Matouiden taikasukulinjan päättymisestä, sillä Kariya oli ainoa moneen sukupolveen, jolla oli luonnollinen kyky noituuteen. Kariyan veljellä ja tämän pojalla, Shinjillä, ei ollut potentiaalia taikuuden suhteen. Lähtönsä jälkeen Kariya työskenteli freelancer-reportterina niukalla palkalla.

Zouken suunnitteli naittavansa Kariyan Aoi Zenjoun kanssa, sillä heidän lapsistaan olisi tullut vahvoja noituudessa. Tämän vuoksi Aoi ja Kariya ystävystyivät, ja Kariya ihastui Aoiin. Kun Kariya sai tietää Zoukenin suunnitelmista perillisen suhteen, hän luopui romanttisista pyrkimyksistään Aoin kanssa ja lähti Fuyukista suojellakseen Aoia Zoukenilta. Kun hän palasi, Aoi oli mennyt kihloihin Tokiomi Tohsakan kanssa, ja Kariya lakkasi yrittämästä jahdata Aoin tunteita, sillä tämä vaikutti onnelliselta Tokiomin kanssa.

Aoi sai myöhemmin kaksi tytärtä, Rinin ja Sakuran, jotka molemmat pitivät Kariyasta. Kariya puolestaan rakasti heitä aivan kuin he olisivat olleet hänen omiaan.

UlkonäköMuokkaa

NormalKariya

Kariya ennen neljättä sotaa.

Kariya käyttää sinistä hupparia ja mustia housuja. Toisin kuin veljellään ja veljenpojallaan, Kariyalla on mustat hiukset ja tummat silmät.

Kun hän sai kruunumadot, puolet hänen raajoistaan lakkasivat toimimasta ja vääntyivät, saaden hänet nilkuttamaan. Hän on sairaalloisen kalpea, ja hänen kasvoistaan pullistavat suonet. Kun hän käyttää noituutta, matojen voi nähdä kiemurtelevan hänen ihonsa alla, etenkin kasvoissa. Hänen hiuksensa muuttuivat shokista valkoisiksi, ja hänen toinen silmänsä sokeutui. Hän piilottaa kasvonsa hupullaan, ja Rin vertaa hänen ulkonäköään syöpäpotilaaseen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki