FANDOM

Fate-sarja on TYPE-MOONin mediafranchise. Siihen liittyvät tarinat kertovat tavallisesti Graalin maljan sotana tunnetusta tapahtumasta, jossa maagit taistelevat keskenään Graalin maljan voittamiseksi, käyttäen apunaan kutsumiaan palvelijoita, jotka ovat menneisyydestä tunnettuja sankarihenkiä. Sarja alkoi Fate/stay night -nimisellä visual novel -pelillä, ja sarja on myöhemmin laajentunut lukuisiin esi- ja jatko-osiin, spinoffeihin ja sovituksiin.

HistoriaMuokkaa

YhteydetMuokkaa

Fate/stay night ja Fate/hollow ataraxia ovat suoraan yhteydessä toisiinsa, ja ne sijoittuvat samaan universumiin. Esiosa Fate/Zero kertoo tapahtumista kymmenen vuotta ennen Fate/stay nightia, mutta yksityiskohtien erilaisuuksien vuoksi sitä voi pitää myös erittäin samankaltaiseen rinnakkaistodellisuuteen sijoittuvana.

Fate/Extra, sen seuraajat Fate/Extra CCC ja Fate/Extella ja näihin liittymätön Fate/Apocrypha sijoittuvat vaihtoehtoisiin ulottuvuuksiin, jotka erkanivat Fate/stay nightin ulottuvuudesta eri vaiheissa historiaa. Fate/strange fake sijoittuu vaihtoehtoiseen tulevaisuuteen Fate/Zeron, Fate/stay nightin ja Fate/hollow ataraxian jälkeiseen aikaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki