FANDOM

Tämä artikkeli kertoo hengenlahjasta. Samannimisestä sankarihengestä kertoo artikkeli Lancer (Fate/strange fake).

Enkidu: Taivaan kahleet (天の鎖エルキドゥ Ten no KusariErukidu) on Gilgameshin luotetuin hengenlahja ja Gate of Babylonin "suurin salaisuus". Enkidu on kahle, joka on nimetty Gilgameshin parhaan ystävän mukaan. Kahle on luotu itse jumalten kahlitsemiseen, tehden siitä yhden harvoista anti-jumala -aseista, joissa on "jumalten hallinta" -konsepti. Kahleen vahvuus ja kestävyys kasvaa sen mukaan, kuinka korkea sen kohteen jumalaisuus on, mutta vastustajille ilman jumalaisuutta se on vain tavallinen vahva kahle. Tavallinen ihminen, kuten Shirou Emiya, ei siltikään pysty pääsemään siitä irti. Jumalat se sen sijaan pitää täysin paikallaan. Sillä on kuitenkin rajansa, sillä se ei kyennyt täysin kahlitsemaan hulluusloitsun vahvistamaa puolijumala Heraklesia.

Gilgamesh kykenee käyttämään koko kahletta yhdessä Ean kanssa, tai ottamaan esiin vain osan siitä Gate of Babylonista. Kahletta voi käyttää missä vain, minne Gate of Babylon yltää, ja niitä voi kutsua useita yhtä aikaa. Kahleen päässä olevaa terää voi käyttää aseena, mikäli kahletta käyttää suuressa nopeudessa. Kahleessa oleva noituus, joka muistuttaa todellista taikuutta, kykenee estämään palvelijan siirtämisen käskyloitsun avulla.

Enkidu

Enkidu kahlitsee Berserkerin.

Enkidun on sanottu olevan vaarallisempi hengenlahja Berserkerille kuin Excalibur. Gilgamesh saa Berserkerin sidottua kahleisiin niin, ettei tämä kykene hievahtamaankaan. Berserker saa kuitenkin vahvuudellaan vapauduttua kahleista, minkä pitäisi olla mahdotonta. Kahleet eivät kuitenkaan tuhoudu, sillä Gilgamesh käyttää niitä uudelleen myöhemmin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki