FANDOM

Vaihtoehtoiset versiot
Fate/Prototype
Hahmo
Ayaka Sajou

Sajyou Ayaka Prototype School

Sajyou Ayaka Prototype casual

Sajyou Ayaka CM

Japaninkielinen nimi: 沙条 綾香
Esiintymiset: Capsule Servant
Chibichuki!
Fate/Prototype / Fragments of Blue and Silver
Fate/school life
Japaninkielinen ääninäyttelijä: Kana Hanazawa
Hahmon tyyppi: Ihminen, maagi, emäntä
Käskyloitsu: AyakaSajyouProtoCS
Osana: Maagikilta
Sukupuoli: Nainen
Piirien laatu: C
Piirien määrä: C
Piirien rakenne: Tavallinen

Ayaka Sajou (沙条 綾香 Sajō Ayaka) on Saberin emäntä Fate/Prototypessä. Hän on yksi Graalin maljan sodan seitsemästä isännästä.

ProfiiliMuokkaa

UlkonäköMuokkaa

LuonneMuokkaa

Ayaka on epävarma henkilö, joka traumatisoitui edellisen Graalin maljan sodan tapahtumista, kun hänen isänsä ja siskonsa kuolivat siinä. Hän ei siksi halua osallistua uuteen sotaan. Hän kuuluu maagisukuun ja elää maagien elämäntavalla, vaikka onkin orpo.

Hänen siskonsa oli nero noituudessa, mutta Ayaka itse oli keskiverto, minkä takia hänelle muodostui kompleksi. Kahdeksan vuotta aiemmin edellisessä sodassa hänen isänsä kertoi, että hänestä tulisi enemmin tai myöhemmin myös Graalin sodan osanottaja, johon Ayaka itse vastasi huutamalla ettei aio ja karkaamalla.

Hänen isänsä ohjasi häntä suorittamaan rituaaliuhrauksen joka aamu, mutta traumansa vuoksi hänellä on vaikeuksia tappaa eläimiä. Koska hän ei kykene tappamaan puluja, hän käyttää omaa vertansa korvikkeena. Tämän vuoksi Sajouiden puutarhavajasta on ajan myötä tullut alati kasvava pulunpesä. Osittain tämän vuoksi Ayaka valmistaa ruokansa valmisaineksista.

Ayaka on kiintynyt variksiin. Hänen luonteensa myös muuttuu sen mukaan, onko hänellä lasit päässä. Hänen silmissään Saber on ihanneprinssi sen lisäksi, että tämä on hänen suojelijansa.

RooliMuokkaa

Fate/Prototype: Fragments of Blue and SilverMuokkaa

Fate/PrototypeMuokkaa

Fate/school lifeMuokkaa

Hän on Fate/school lifessa yksi oppilaista Shiroun koulussa.

Carnival PhantasmMuokkaa

Viimeisessä osiossa Ayaka soittaa Ahnenerbeen, mikä johtaa Fate/Prototype -jaksoon.

Muut esiintymisetMuokkaa

Hänen vaihtoehtoinen versionsa esiintyy Fate/strange fakessä, missä Ayaka tulee Yhdysvaltoihin ja osallistuu emäntänä vale Graalin maljan sotaan.

Vuoden 2013 aprillipilassa Ayaka on kultainen rotan sankaritar, joka suojelee ensimmäistä temppeliä ja tunnetaan nimellä Rottajärjestelmän idoli AYAKA (ネズミー系アイドルAYAKA Nezumī-kei Aidoru AYAKA).

KykyMuokkaa

Ayaka harjoittaa Lancerin mukaan vanhempaa taikuuden muotoa. Hän voi käyttää mustan magian muotona vihollisiaan vastaan hyökkäämiseen tikkojen tavoin mustia sulkia, joilta jopa Lancer joutuu suojautumaan. Hän kykenee myös hallitsemaan kasveja, saaden ne kasvamaan kasvihuoneen oven eteen sisäänpääsyn estämiseksi.

Hän harjoittaa mustaa magiaa, muttei ole siinä kovin hyvä. Myöhemmin sodan aikana Saber ehdottaa häntä kokeilemaan elementtien muuntamista. Vaikkeivät useimmat maagit pidä sitä hyödyllisenä, Ayakan mielestä kyky on siitä hyvä, etteivät tavalliset maagit osaa käyttää sitä yhtä hyvin. Hän on huono kasvattamaan lääkekasveja, ja on jostain kummasta syystä läheinen varisten kanssa.

KehitysMuokkaa

Luominen ja konseptiMuokkaa

Hän on Shirou Emiyan esikuva, joka oli alkuperäisen Fate/stay nightin päähenkilö, ennen tarinan valmistumista. Hänen yksityiskohtiaan kuvailtiin aluksi hahmomateriaaleissa, ja hänelle annettin laajempi rooli Fate/Prototypessa. Häntä käytetään uudelleen Fate/strange fakessä, jossa hän on jälleen emäntänä

VastaanottoMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki