FANDOM

Vaihtoehtoiset versiot
F/GO (Ishtar)
Hahmo
Archer

ArcherIshtarStage1.jpg

ArcherIshtarStage2.jpg

ArcherIshtarStage3.jpg

Japaninkielinen nimi: アーチャー
Muut nimet: Inanna
Esiintymiset: Fate/Grand Order
Fate/strange fake
Japaninkielinen ääninäyttelijä: Kana Ueda
Hahmon tyyppi: Jumalhenki,
Palvelija (Isäntä: Päähenkilö)
Henki: Ishtar
Isäntä: Päähenkilö
Suuntaus: Lainmukainen hyvä
Vahvuus: B Mana: EX
Kestävyys: B Onni: A
Ketteryys: B Hengenlahja: A++
Luokan kyvyt:
  Immuunius taialle A
  Itsenäinen toimiminen A
  Jumalattaren jumalydin B
Henkilökohtaiset kyvyt:
  Kauneuden ilmentymä B (EX)
  Loistava suuri kruunu A
  Manapurkaus (jalokivet) A+
Hengenlahjat:
  An Gal Tā Kigal Shē Anti-vuori A++
Palvelijaluokat: FGO Archer.png FGO Lancer.png
Sukupuoli: Nainen
Pituus: 159 cm
Paino: 57 kg
Silmien väri: Punainen

Archer (アーチャー Āchā) on Archer-luokan palvelija, jonka päähenkilö voi kutsua Fate/Grand Orderissa.

ProfiiliMuokkaa

HenkilöllisyysMuokkaa

Archerin oikea nimi on Ishtar (イシュタル Ishutaru). Hän on pseudo-palvelija, joka on kutsuttu Rin Tohsakan kehoon.

Ishtar on mesopotamialaisen mytologian hedelmällisyyden ja sodan jumalatar, ja yksi niistä useista jumalattarista, joiden voima tulee Maaäidiltä. Hän vanhempi, sumerilainen nimensä on Inanna (イナンナ Inanna). Hän on Venuksen jumalatar, joka tuo vaurautta ja hyviä satoja, ja hallitsee myös sotaa ja tuhoa.

Ishtarin on sanottu olevat muiten jumalten rakastama ja hemmottelema. Hän on tunnettu monista rakastajistaan, joita hän lähestyy mielensä mukaan olivatpa nämä ihmisiä tai muita jumalia. Toisaalta hän on pahoilaismaisen julma niille, jotka eivät taivu hänen tahtoonsa.

Kun Gilgamesh ja Enkidu olivat lyöneet Humbaban, Ishtar rakastui Gilgameshiin ja kosi tätä. Gilgamesh kuitenkin kieltäytyi välittömästi tietäen Ishtarin oikullisuudesta ja julmuudesta. Ishtar suuttui Gilgameshin lausumista loukkauksista häntä kohtaan, ja käski isänsä, jumala Anun, auttamaan kostossa. Kyynelsilmin hän vaati isäänsä päästämään Taivaan sonnin irti maan päälle. Sonni toi vitsauksia Urukiin, ja Gilgamesh ja Enkidu löivät senkin. Ishtar suuttui tästä vielä enemmän, ja ehdotti muille jumalille, että jommankumman sonnin lyöneistä tulisi kuolla, sillä jumalten pedon tappainen on synti. Muut jumalat toteuttivat Ishtarin pyynnön, ja pian Enkidu tuli sairaaksi ja kuoli.

UlkonäköMuokkaa

Tämä muoto ei kuulu jumalatar Ishtarille, vaan hän on pseudo-palvelijana käyttäen kehonaan sellaisen ihmisen kehoa, joka on hänen kanssaa samanlaisella aaltopituudella.

"Alkuperäinen itseni oli koristeellisempi, muttei tämäkään keho paha ole." – Ishtar.

LuonneMuokkaa

"Selviytyvätköhän ihmiset tästä, vai kuolevatkohan he sukupuuttoon?" – Ishtar.

Ishtar sanoo, että hänen roolinsa on valvoa ihmisiä jumalattarelle sopivaan tapaan, mikä tarkoittaa heidän katselemistaan hihitellen. Hän on kuin punainen paholainen Venukselta.

Fate/Grand Orderissa Ishtar esiintyy pseudo-palvelijana, joka on vallannut ihmisen. Koska Ishtar on itsekäs, hän ei piittaa vallatusta ihmisestä, mutta hänen luonteensa on ihmisen luonteen vaikutuksen alla. Ishtar on niin myötätuntoinen kuin julmakin, mutta ihmisen luonteen vuoksi hän on hyveellisempi ja hänen julmuutensa on piilossa. Hänen hyvä puolensa on pseudo-palvleijana enemmän esillä.

Ishtarille hänen isäntänsä on "testaamisen arvoinen ihminen". Aluksi hän pitää tätä kuin leikiteltävänä leluna, mutta heidän suhteensa kehittyessä hän alkaa ajatella tätä arvokkaana.

RooliMuokkaa

Fate/Grand OrderMuokkaa

Luku 7: BabyloniaMuokkaa

Luku 8: SalomonMuokkaa

Muut esiintymisetMuokkaa

Fate/Extra CCC:ssä Gilgamesh sanoo, ettei hän käyttäisi täysiä voimiaan Hakuno Kishinamin puolesta. Poikkeuksena hän kuitenkin mainitsee tilanteen, jossa yksi Alter Egoista käyttäisiä Ishtaria pohjanaan. Hän ei kuitenkaan uskonut, että näin kävisi, sillä hän piti todennäköisenä sitä, että BB on ottanut hänen luonteensa huomioon Alter Egoja luodessaan.

Fate/Prototypen Gilgamesh vihaa Ishtaria syvästi, sanoen että "naiset, jotka ovat täysin itsevarmoja hyvästä ulkonäöstään, ovat kuvottavia olentoja!" Hän pitää Ishtaria ja Manaka Sajouta samanlaisina.

Fate/strange fakessä Ishtar valtaa Filia-nimisen homunculuksen kehon.

KyvytMuokkaa

KehitysMuokkaa

Luominen ja konseptiMuokkaa

Shizuki Morii on Ishtarin hahmosuunnittelija.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki