FANDOM

Hahmo
Aoi Tohsaka
Tohsaka aoi.png
Japaninkielinen nimi: 遠坂葵
Esiintymiset: Fate/Zero
Japaninkielinen ääninäyttelijä: Itou Hasumi
Englanninkielinen ääninäyttelijä: Michelle Ruff
Hahmon tyyppi: Ihminen
Sukupuoli: Nainen
Syntymäpäivä: 5. syyskuuta
Pituus: 160 cm
Paino: 50 kg
Silmien väri: Vihreä
Hiusten väri: Vihreä
Veriryhmä: O
Syntymäpaikka: Japani
Pitää: Mysteerisistä asioista, yökävelylenkeistä
Ei pidä: Uimisesta
Kyky: Tilanteen rauhoittaminen
Väri: Vaaleankeltavihreä
Sukulinja: Zenjou
Perheenjäsenet

Aoi Tohsaka (遠坂葵 Tohsaka Aoi) on Tokiomi Tohsakan vaimo ja Rinin ja Sakuran äiti.

ProfiiliMuokkaa

TaustatMuokkaa

YoungAoiMangaFZ.jpg

Aoi menemässä naimisiin Tokiomin kanssa.

Alunperin nimeltään Aoi Zenjou (禅城 葵 Zenjō Aoi), hän on Kariya Matoun lapsuudenystävä. Aoilla ei itsellään ole taikapiirejä, sillä Zenjouiden suvusta on tullut taiattomia, ja he ovat keskittyneet liittolaissukujensa sukupuun taikuuden maksimointiin. Aoi meni naimisiin Tokiomin kanssa ja otti tämän sukunimen, ja he saivat kaksi tytärtä, joilla oli molemmilla suuri maaginen potentiaali.

Aoi suostui Tokiomi kosintaan ymmärtäen täysin, mitä maagin kanssa naimisiin meneminen tarkoittaa. Kariyakin oli ihastunut Aoiin, mutta lakkasi jahtaamasta tätä, kun huomasi tämän olevan onnellinen Tokiomin kanssa. Aoi ja Kariya olivat kuitenkin vielä jälkeen päin väleissä, ja tyttäret, etenkin Sakura, pitivät Kariyasta. Tokiomin yllättäinen päätös antaa Sakuta Zouken Matoulle tulle Aoille shokkina, muttei hän vastusta päätöstä avoimesti. Hän lähtee Graalin maljan sodan alussa Rinin kanssa asumaan vanhempiensa luokse konfliktin ajan.

LuonneMuokkaa

Aoi on passiivinen ja uskollinen nainen, joka ei puutu miehensä asioihin. Kirei Kotominen mukaan hän on ihanteellinen versio perinteisestä vaimosta.

Aoi on hyvin kasvatettu nuori nainen, josta tuli äiti. Hänet suunniteltiin erilaiseksi "ihanneäidiksi" kuin Irisviel; Irisviel on "hauska äiti", kun taas Aoi on "rauhallinen äiti", joka osaa paremmin käyttää äideille ominaista "salattua voimaa".

RooliMuokkaa

Fate/ZeroMuokkaa

Aoi joutuu palaamaan Fuyukiin Graalin maljan sodan aikaan etsimään Riniä, joka oli karannut etsimään ystäväänsä Kotonea, jonka Caster oli aiemmin siepannut. Kariya palauttaa Rinin Aoille tämän löydettyä, jolloin Aoi saa tietää Kariyan tilanteesta ja aikomuksista tappaa Tokiomi.

Sodan viimeisenä päivänä Aoi löytää miehensä kuolleena ja Kariyan samasta huoneesta, ja luulee Kariyan tappaneen hänet. Aoi syyttää suruissaan Kariyaa ja Matouiden sukua Sakuran ja miehensä viemisestä ja väittää, ettei Kariya koskaan rakastanut ketään. Päättäväisyys ja sydän särkyneinä Kariya kuristaa Aoita.

Pyörätuoliaoi.png

Kariyan kuristuksesta aivovamman saanut Aoi.

Aoi selviää sodasta, mutta joutuu pyörätuoliin ja saa aivovamman. Hän ei ymmärrä Tokiomin kuolleen ja Sakuran olevan poissa. Rin huolehtii äidistään, mutta tuntee olonsa yksinäiseksi äitinsä tilanteen vuoksi. Aoi kuolee ennen Fate/stay nightin tapahtumia, ja Kireistä tulee Rinin huoltaja.

Tokiomin testamentin mukaisesti Aoi perii Tohsakoiden omaisuuden ja maat. Aoin tilanteen vuoksi Tokiomien tiluksia hoitaa Kirei ja Aoin kuoleman jälkeen ne menivät Rinille.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki