FANDOM

Root Mahoyo

Alkulähteen pyörre Type-Moonin Mahotsukai no Yorussa.

Alkulähteen pyörre (根源の渦 Kongen no Uzu), joka tunnetaan myös Akashilaisina arkistoina tai vain pelkästään alkulähteenä (根源 Kongen), on metafyysinen sijainti, joka toimii "voimana", joka on olemassa kaikkien ulottuvuuksien kaikkien teorioiden yllä, minkä lisäksi se on maailmankaikkeuden kaikkien tapahtumien ja ilmiöiden lähde. Siihen viitataan myös "Maailman ulkopuolena" verrattuna maailmaan ja maailman kääntöpuoleen. Alkulähde, joka on olemassa ajan ulkopuolella, tallentaa ja arkistoi kaikki mahdollisuudet ja tapahtumat maailman menneestä, nykyhetkestä ja tulevaisuudesta. Sieltä ovat peräisin kaikki sielut, myös Sankarten istuimeen tallennettujen sankarihenkien, ja sinne sielut myös palaavat kuoleman jälkeen.

Toisessa Type-Moonin teoksessa, Kara no Kyoukaissa, alkulähteen pyörteeseen viitataan nimellä 「 」 (eli tyhjät lainausmerkit, kuten " "), mitä kutsutaan myös Tyhjyydeksi (空 Kara). Tämä viittaa buddhalaisuuden konseptiin tyhjyydestä, Śūnyatāhan. Koska "alkulähteen pyörre" on nimi, sitä ei enää voi pitää automaattisesti samana asiana, sillä 「 」 on tyhjyyden tila, jolla ei voi olla edes nimeä.

Alkulähteen löytäminenMuokkaa

Maagien perimmäinen tavoite on saavuttaa alkulähde, ja monet keskittävät kokeensa löytääkseen tien siihen. Ensimmäinen ja viides taikuus ovat tuloksia alkulähteen tavoittamisesta, kun toinen, kolmas ja neljäs taikuus oli tarkoitettu sen saavuttamiseksi. On useita tapoja, joilla sitä voi tavoitella, ja yleensä mukana on tiettyjen konseptien huipun saavuttaminen. Sitä tavoitellaan myös manipuloimalla järjestelmiä, kuten Graalin maljan sotaa, kun sankarihenkien paluuta Graaliin käytetään tekemään siihen reikä. Kun reittiä alkulähteelle käytetään, se sulkeutuu lopullisesti vakiintumisensa myötä. Jos reittiä ei käytetä, se odottaa kunnes joku muu käyttää sitä, ja sulkeutuu sitten lopullisesti.

Huomattavat yksilötMuokkaa

  • Taikojat, jotka ottavat taikansa suoraan alkulähteestä.
  • Manaka Sajou on ollut suoraan yhteydessä alkulähteeseen syntymästään asti.
  • Maaäitijumalatar saa voimansa alkulähteestä.
  • Norikata Emiya toivoi kiihdyttävänsä aikaa tutkiakseen maailmanloppua ja alkulähdettä, joka ilmaantuisi jälkeenpäin.
  • Nagato Tohsaka, taistelulajitaustansa vuoksi, uskoi voivansa saavuttaa Akashan saavuttaessaan tyhjyyden ja valaistumisen tilan.
  • Kirkko pitää alkulähdettä täysin tyhjänpäiväisenä, sillä se ei ole yhteydessä tähän maailmaan.
  • Kara no Kyoukain Shiki Ryougi ottaa voimansa suoraan alkulähteestä, sillä hänen alkuperänsä on 「 」. Souren Araya yritti saavuttaa alkulähteen käyttämällä Shikin kehon luomaa polkua, ja Touko Aozaki uskoi, ettei nykyihminen geenien monipuolistamisen jälkeen tarvitse alkulähdettä.

Ne, jotka ovat koskettaneet alkulähdettä, eivät ole koskaan palanneet maailmaan. Alkulähdettä koskeneet ovat lakanneet olemasta sillä hetkellä, sillä heidän ihmissielunsa palaavat joko "sinne, mistä ne tulivat" imeytyen alkulähteeseen, tai jotain samantyyppistä. Yksityiskohtia ei tunneta, joten nimekkäätkin maagit kautta historian ovat vältelleet koskemasta sitä.

On taikojia, jotka ovat tulleet lähelle alkulähdettä, mutta sitten perääntyneet sen luota, sekä maageja, jotka ovat melkein saaneet noituutensa vakautettua kiireessä. Tsukihime-hahmo Aoko Aozaki uskoo, että alkulähteeseen päätyvästä voi tavallaan "tulla Jumala", joten heillä ei ole mitään syytä tulla takaisin. On myös mahdollista, etteivät he voi tulla takaisin, koska "Jumalana oleminen" ei olekaan niin ihmeellistä, kuin ihmiset luulevat. Ensimmäinen jumalaksi tullut saattoi haluta kumppaneita tai tarvitsi uusia jumalia avukseen, mikä voi olla syynä siihen, että ihmisille kerrottiin alkulähteestä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki